Як змінилися вимоги роботодавців до особистих якостей працівників під час війни?

  • 287

Фото без опису

 

Soft skills або «м’які навички» не притаманні конкретним професіям. Це особистісні якості, які допомагають результативно виконувати роботу та успішно будувати майбутню кар’єру.

Експерти зазначають, що з початком оголошення воєнного стану зросла кількість роботодавців, які в описах своїх вакансій зазначають бажані soft skills.

Наразі найважливіше для роботодавців:

Відповідальність – ключова навичка у сучасних умовах. Відсоток згадуваності цієї навички у воєнний період збільшився на 20%, порівнюючи з довоєнним.

Наразі у 80% усіх вакансій, в яких серед вимог вказуються soft skills, роботодавці вимагають відповідальності. Бути відповідальним на роботі у сучасних умовах – це гарантувати виконання своїх професійних обов’язків, не зважаючи на своє місцеперебування, повітряні тривоги, формат роботи чи навіть власний емоційний стан. 

Уважність друга за затребуваністю навичка. Уважність у сучасних умовах набула більшої важливості та пріоритетності, ніж у мирний час. Нині у 70% вакансій зазначають потребу уважності. У теперішніх умовах вкрай важливо вміти концентруватися та не припускатися помилок у своїх професійних обов’язках.

Тактовність. Сьогодні тактовність входить у трійку найбільш бажаних soft skills. Вона передбачає не лише просте дотримання правил поведінки, але й уміння розуміти ситуацію, події та не допускати можливих конфліктів.

Тактовна людина знає та відчуває, що, в який час та в якому місці можна сказати, зробити або навпаки. У сучасних умовах постійної напруги й хвилювання за своє життя та ситуацію в країні ця навичка неабияк стає у нагоді.

Навички роботи в команді важливі для кожного другого роботодавця. Як у мирний час, так і у воєнний більш ніж половина роботодавців зазначають її як ключову. Коли в колективі здорові відносини та налагоджена взаємодія між співробітниками, то компанія може працювати незалежно від умов та формату роботи.

Комунікабельність. Комунікабельність людини проявляється через легкість входження у контакт з іншими людьми, відсутність замкнутості, ізольованості.

Значення комунікабельності після початку війни дещо зросло, порівнюючи з мирним часом. Нині в 40% усіх вакансій зазначена ця якість, як бажана.

Стресостійкість – нові реалії воєнного періоду. Сьогодні у 35% вакансій роботодавцями зазначається стресостійкість, як бажана навичка майбутнього співробітника. Раніше її зазначали лише у 18% вакансій. 

Здатність зберігати спокій та врівноваженість, незалежно від подій, які відбуваються, набуває нового сенсу.

Орієнтація на результат – незмінна навичка. Орієнтація на результат є навичкою, яка займає стабільну сьому сходинку у рейтингу незалежно від часу. Для роботодавця важливо, аби його співробітники рухалися в одному напрямку, були орієнтовані на результат та вели компанію до розвитку й процвітання.

Аналітичні здібності, самоорганізація та багатозадачність закривають Топ 10 найбажаніших навичок, їх зазначають у вакансіях 25% роботодавців. Уміння аналізувати та критично оцінювати ситуацію наразі дуже важлива риса.

У нових реаліях кожній людині потрібно пристосовуватися до ситуації та організувати свою роботу так, щоб не втратити продуктивність та виконувати поставлений план.

У непередбачуваних ситуаціях часто трапляється, що працівникам доводиться виконувати не лише свої задачі, а й додаткові. Роботодавці відразу шукають кандидатів, які зможуть це робити.

Серед нових побажань у вакансіях, роботодавці почали зазначати: гнучкість, мобільність, дисциплінованість, справедливість, оптимістичність та адаптивність. Також вказується дружелюбність, ввічливість та порядність.

Нові реалії пошуку роботи у воєнний час вносять свої корективи у бажані вміння та навички. Підтягуйте свої soft skills та знаходьте бажану роботу.

Якщо ви бажаєте удосконалити навички для успішного працевлаштування або ж загалом у «пошуках себе» у професійному житті, чи хочете отримати консультацію долучайтеся до різнопланових заходів, які організовує Державна служба зайнятості. Як це зробити? Зверніться до найближчого центру зайнятості за місцем вашого перебування або зателефонуйте за номерами, вказаними тут https://cutt.ly/eKruj8L.

Крім того, Кіровоградський обласний центр зайнятості має власний Telegram-канал, що створений для обміну повідомленнями з клієнтами, Підтримка ДСЗ#12 Кіровоград https://t.me/dcz_kir.

 

Кіровоградський обласний центр зайнятості